9 mar 2015

Dlaczego Freediving? // Why Freediving?

PL/EN: Dzisiaj się dowiecie dlaczego uprawiam freediving oraz moje uwagi na temat tego sportu :) // Today we'll find out why cultivate freediving and my comments on this sport :)

Wpis jest polsko i angielskojęzyczny :) // The entry is Polish and English-language :)



========================================================================
PL: 


Cześć
W niedzielę (8.03.2015) byłem wreszcie na basenie, oczywiście ponurkować :)
Testowałem również nowy płetwy które wreszcie sobie kupiłem, sprawdziły się świetnie, o wiele lepiej od poprzednich.
Ale do rzeczy, gdy tak sobie pływałem na tej głębokości pięciu metrów to co jakiś czas przychodziła mi myśl, dlaczego? Dlaczego to robię? Czemu robię to tylko dla zabawy a nie wyczynowo?
Czasami mi właśnie taka myśl podczas przebywania pod wodą przychodziła.
Jednak muszę powiedzieć że tego dnia naprawdę, bardzo dobrze mi się nurkowało, znacznie lepiej się przy tym czułem niż wcześniej.

   Tak więc, dlaczego?
Freediving uprawiam dlaczego że czuję się pod wodą w pełni swobodnie, nic mnie nie ogranicza, po prostu czuje się free czyli wolny. To nie jest to samo uczucie co w nurkowaniu scuba, o nie to jest znacznie przyjemniejsze.
No dobra, ale po co się katować wstrzymując oddech skoro można nurkować z butlą?
Moja teoria jest następująca: wstrzymując oddech możemy lepiej poznać samego siebie a pod wodą jestem tylko i wyłącznie Ja, a jeśli nurkujemy ze sprzętem to jeszcze musimy dziesięcioma rzeczami przejmować i pamiętać.


   No okej, ale dlaczego tego nie robisz wyczynowo?
Nie robię tego wyczynowo ponieważ, dla mnie wtedy już nie ma zabawy, co z tego że Ja wstrzymałem oddech na 4 minuty i 33 sekundy skoro nie było w tym zabawy. Dla mnie liczy się zabawa, dlatego schodzę na max 2 minuty pod wodę, bo mimo że mogę sobie pozwolić teoretycznie na więcej, to wtedy już dla mnie nie ma tej zabawy.
Freediving zaczyna być coraz częściej spostrzegany jako sport, w którym liczy się tylko rywalizacja a to nie prawda. Tu się liczyła i nadal liczy zabawa, tylko coraz więcej osób o tym zapomina. Dlatego też staram się swoje filmy nagrywać by pokazać że freedivingiem można się bawić :)
Jeśli jesteś freediverem i czytasz ten tekst, to pomyśl, czy nurkujesz na wyniku czy dla zabawy? Zastanów się nad tym!


Pozdrawiam wszystkich freediverów
Piotr Lenartowicz - Pitoras

Zapraszam do plusowania w google+ oraz komentowania :)

PS. Zapraszam na facebooka: http://fb.com/Po.prostu.Pitoras :)
========================================================================
EN:

Hi
On Sunday (08/03/2015), I was finally in the pool, diving course :)
I tested the new fins that finally bought myself, worked great, much better than the previous ones.
But to the point where I swam like that at that depth of five meters it came time to time I thought, why not? Why do I do? Why do I do it just for fun and not professionally?
Sometimes I think this is when you are under water came.
However, I must say that this day really, really good to me nurkowało, much better at this than I felt before.

   So, why?
Freediving cultivate why I feel under water completely comfortable, I do not limit, just feel free means free. This is not the same feeling as scuba diving, oh no it is much more pleasant.
Okay, but what a tortured breath when you can scuba dive?
My theory is as follows: breath, we can better understand himself and underwater'm only I, and if you dive with the hardware is still ten things we have to worry about and remember.

   Well okay, but why do not you professionally?
Do not do it professionally because, for me, even then there is no fun, what with the fact that I held my breath for 4 minutes and 33 seconds if it was not this fun. It's all about fun, so get down to a maximum of 2 minutes under the water, because even though theoretically I can afford more, then I do not have to have that fun.
Freediving becomes increasingly perceived as a sport where it's all about competition and that is not true. Here I had and still has fun, but more and more people forget about it. That is why I try to burn your videos to show that you can have fun freediving :)
If you are a freediver and are reading this, then think whether you dive on the outcome or for fun? Think about it!

Greetings to all freedivers
Piotr Lenartowicz - Pitoras

Feel free to plusowania in google+ and comment :)

PS. Welcome to facebook: http://fb.com/Po.prostu.Pitoras :)

1 komentarz: