7 gru 2015

Jak przepłynąć 75m pod wodą na jednym oddechu?

Witam nurkomaniaków i nie tylko!
Wreszcie wpis ale jest za to powód do dumy. Udało się! Wreszcie osiągnąłem swój cel, czyli przepłynięcie 75m pod wodą. Chcecie poznać szczegóły? To zapraszam do lektury!







No początek trening!
Ogólnie to spotkałem się tylko z Michałem, (Mati z przyczyn "osobistych" nie mógł do nas dołączyć xD) oraz z nową osobą jaką był Bartek.

Michał zaproponował mi dość ciekawy i jak sam stwierdził, bardzo dobry trening.
Zaczynaliśmy od przygotowania na 2min przed zanurzeniem, po tym przepływaliśmy 25m i znowu 2min. Po czterech takich zanurzeniach odejmowaliśmy sobie czas o 15 sek, i tak aż doszedłem do 45sek na przygotowanie.
Nie miałem z tym większych trudności chociaż przy 45sek przerwy już odczuwałem powoli zmęczenie, ale było ok. Bardzo mi przypadła do gustu taka forma treningu, będę ją praktykować częściej.


 

 


Czas na próbę!
Przyszedł ten moment. Usiadłem na krawędzi basenu i przez 5min próbowałem oczyścić swój umysł, po prostu się uspokoić. Mija 5min i wchodzę do wody, ostatnia 1-2min na przygotowanie. Robię mocny wydech by usunąć z płuc całe CO2, wykonuje wdech tzw. kompleksowy + pakuje jeszcze.
Zanurzenie, płynę! Pierwsze 25m, prościzna, nawrót i za słabo się trochę odbiłem, płynę dalej! Jest 50m, już zaczynam odczuwać skurcze przepony, tu również przy nawrocie odbiłem się trochę za słabo. już 2,5 basenu przepłynąłem, skurcze dały się mocno we znaki, przez sekundę pomyślałem aby się wynurzyć, ale powiedziałem sobie "DAM RADĘ!" trochę przyśpieszyłem i jest 75, wreszcie! Cel osiągnięty! Byłem mega zmęczony ale jakże zadowolony.

W tym miejscu chciałbym podziękować bardzo za wsparcie i asekurację Michała.



 

 

Nie zaliczyć głębokiego to aż grzech!
No to już przyszedł czas na trochę relaksu, ale naprawdę tylko trochę, już powoli czas się kończył.
Zrobiłem dwie statyki na dnie, jedna ok. 1:45 druga ok. 2:10, oraz jedno powolne przepłynięcie w płetwach (1:45). Jest ciągle w mojej formie, ustaliłem że standardowy czas nurkowania rekreacyjnego wynosi od 1:30 do 2:00 i w tym przedziale się mieszczę, super :)

 

 


Dzień był mega dla mnie udany, po basenie pojechałem w jeszcze jedno miejsce, ale o tym myślę że dowiecie się wkrótce :D
Jeszcze raz, dzięki Michał!


Pozdrawiam i do zobaczenia wkrótce :)

3 komentarze:

  1. 52 yrs old Librarian Ferdinande Murphy, hailing from Westmount enjoys watching movies like Chimes at Midnight (Campanadas a medianoche) and Woodworking. Took a trip to Lagoons of New Caledonia: Reef Diversity and Associated Ecosystems and drives a Prizm. strona tutaj

    OdpowiedzUsuń
  2. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń